Η «αγελάδα», οι φόροι και τα τέλη

Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερο «ακούω» γνωστούς και φίλους να μιλούν για τις ταινίες και τις σειρές που βλέπουν στη τηλεόραση, στο tablet, στο κινητό τους έναντι ενός μικρού ποσού συνδρομής ανα μην στη πλατφόρμα του Netflix που σερβίρει διαδικτυακά το πλούσιο περιεχόμενο τους και μάλιστα με ελληνικούς υπότιτλους ( το πλήρες πακέτο μετά τον πρώτο δωρεάν μήνα παρακολούθησης κοστίζει κοντά στα 12 ευρώ ανά μήνα).

Όλα ωραία και καλά – άλλη μία επιλογή για τους χρήστες αυτών των υπηρεσιών που αποτελούν τη ναυαρχίδα της οικιακής ψυχαγωγίας.

Όλα ωραία και καλά – αρκεί να μην υπήρχε το κράτος να παραμονεύει για επιπλέον φόρους και τέλη σε οποιαδήποτε νέα δραστηριότητα παράγει έσοδα με το καλημέρα σας…

Διαβάζω για τους νέους φόρους και τέλη που βάζει η κυβέρνηση – υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής- στους παρόχους συνδρομητικών ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω διαδικτύου. Δεν θα πάω στα νούμερα καθώς προτιμώ να παραμείνω στο πεδίο των αντιλήψεων…

Πρώτη επισήμανση: Η κυβέρνηση έρχεται να βάλει και άλλους φόρους και τέλη σε επιχειρήσεις όπως η Vodafone, η Wind, η Cyta Hellas  που έτσι κι αλλιώς αποδίδουν μεγάλο μέρος από τα έσοδα τους στο κράτος με πολλαπλούς τρόπους ( εταιρική φορολογία, ασφαλιστικές εισφορές κλπ).

Δεύτερη επισήμανση: Η σημερινή κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών της οικιακής ψυχαγωγίας ως την αγελάδα που μπορείς να αρμέγεις διαρκώς και χωρίς εκείνη να διαμαρτύρεται – μια αγορά που στήθηκε χωρίς προνόμια τύπου κρατικής ΕΡΤ και απευθύνεται σε εκατομμύρια Ελλήνων πολιτών που βάζουν το χέρι στη τσέπη (από επιλογή) κάθε μήνα. Πρώτα η Nova και μετά η CosmoteTV με τις συνδρομητικές τους πλατφόρμες καθιέρωσαν μια αγορά με πλούτο και ποιότητα περιεχομένου για όλα τα γούστα.

Επισήμανση τρίτη: Οι επιπλέον φόροι και τα τέλη έρχονται να επιβαρύνουν επιχειρήσεις που έκαναν την επιλογή να έχουν την έδρα και τα βιβλία τους στην Ελλάδα και όχι σε φορολογικούς παραδείσους… Τι σημαίνει αυτό; Σε απλά ελληνικά σημαίνει πως η κυβέρνηση με τις φορολογικές επιδρομές της – που στο τέλος της διαδρομής επιβαρύνουν τους τελικούς χρήστες- «πιάνει» όλους εκείνους που ανοικτά και δημόσια ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα και όχι κάθε έναν άλλο πάροχο ψηφιακού περιεχομένου  – από την Google και το Facebook  μέχρι το Netflix- που συγκεντρώνει έσοδα στην ελληνική αγορά αλλά λόγω του αρρύθμιστου θεσμικού περιβάλλοντος δεν «πιάνεται» από τους υπουργούς μας. Με λίγα λόγια, αθέμιτος ανταγωνισμός σε όλο του το μεγαλείο!

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *