Κόλλυβα για το ΚΑΣ

Ας συγχωρεθεί η απρέπεια μου. Η απρέπεια να σας υπενθυμίσω – για όλους όσοι το ξεχνούν ή θέλουν, με πλήρη συνείδηση της επιλογής τους, να το παρακάμπτουν- ότι διανύουμε τον 7ο κατά σειρά μήνα του σωτηρίου έτους 2017. Από την Οκτωβριανή Επανάσταση – ακόμη και με το Παλαιό (Ιουλιανό) Ημερολόγιο- έχουν περάσει 100 χρόνια. Ζούμε ήδη τα προεόρτια της νέας μεγάλης επανάστασης της εξέλιξης , της επανάστασης που βασίζεται στις βιομηχανίες του μέλλοντος. Βιομηχανίες που δεν διαθέτουν «ντουβάρια» και γραμμές παραγωγής όπου «δενόταν το ατσάλι». Στη θέση τους, είναι η Ρομποτική, οι προηγμένες βιοεπιστήμες, η κωδικοποίηση του χρήματος, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και μεγάλα σύνολα δεδομένων… 

Όλα αυτά μου ήρθαν στο μυαλό διαβάζοντας – από επαγγελματική διαστροφή- την ατζέντα του ΚΑΣ. Τώρα, το τι είναι (πραγματικά) το ΚΑΣ είναι μια μεγάλη κουβέντα, ένα αλλουνού παπά ευαγγέλιο… Ας ξεκινήσουμε από τα δεδομένα. Το ΚΑΣ δηλαδή το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο «είναι ανώτατο, επιστημονικό όργανο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Γνωμοδοτεί για θέματα, που σχετίζονται με την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, την προβολή, ανάδειξη και διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος της χώρας και τη διαμόρφωση πολιτικής στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς».

Το ΚΑΣ συνεδριάζει στην Αθήνα στο κτήριο του υπουργείου Πολιτισμού, στο κεντρικό αμφιθέατρο με μια πελώρια – σε έκταση- ημερήσια διάταξη. Και το παραμικρό θέμα από την άκρη της χώρας – την εποχή της κυριαρχίας της δικτύωσης και των social media- πρέπει να έρθει στα «κεντρικά», στην Αθήνα για να συζητηθεί σε ολομέλεια…

Διαβάζω στην ημερήσια διάταξη της 5ης Σεπτεμβρίου 2017 για την «έγκριση ή μη αιτήματος της εταιρείας παραγωγής “BAD CROWD” για τη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης και αεροκινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, αρμοδιότητας της ΕΦΑ Φωκίδας, στο πλαίσιο παραγωγής τηλεοπτικής εκπομπής με τίτλο “Des Racines et des Ailes”, στις 30 Σεπτεμβρίου 2017». Την ίδια στιγμή, το ΚΑΣ έπρεπε να συζητήσει για την «έγκριση ή μη διατήρησης αρχαίων καταλοίπων που αποκαλύφθηκαν στις περιοχές επέκτασης του Λιγνιτωρυχείου Μαυροπηγής της ΔΕΗ Α.Ε, στη θέση Δάσος…» ή για την «έγκριση ή μη διατήρησης αρχαίων καταλοίπων που αποκαλύφθηκαν στο πλαίσιο κατασκευής του έργου Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη της ΕΡΓΟΣΕ…». Όλα μαζί στον ίδιο «κουβά» μαζί με την επένδυση στο Ελληνικό και με τη κυριαρχία των αρχαιολόγων που θεωρούν ότι έχουν το αποκλειστικό προνόμιο να ασχολούνται και να αποφασίζουν «με την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, την προβολή, ανάδειξη και διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος της χώρας και τη διαμόρφωση πολιτικής στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς».

Γιατί λοιπόν την εποχή όπου η δημιουργική βιομηχανία δίνει άλλη πνοή στον πολιτισμό και τον παντρεύει με τον τουρισμό, εμείς πρέπει να μένουν καθηλωμένοι στον παλαιοημερογητισμό; Γιατί στη θέση του ΚΑΣ δεν φτιάχνεται ένα Κεντρικό Συμβούλιο για τις Πολιτικές και τη διαχείριση των Πολιτικών του Πολιτισμού με επιστήμονες αλλά και εκπροσώπους της ίδιας της αγοράς; Τι φοβόμαστε;

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *