Πιθανοί και απίθανοι «σωτήρες» για την Alitalia

Αμφίβολη δείχνει η εύρεση αγοραστή που θα έρθει να σώσει την Alitalia, η οποία πτωχεύει για δεύτερη φορά μέσα σε δέκα χρόνια. Κι αυτό γιατί είναι δύσκολο να βρεθεί ενδιαφερόμενος που θα δεχτεί να ρίξει χρήμα στην ιταλική αγορά αερομεταφορών, έναν από τους πιο ζημιογόνους κλάδους της Ευρώπης. Παράλληλα, η λύση της κρατικής διάσωσης έχει αποκλειστεί.

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας, η διαδικασία πώλησης της αεροπορικής θα ξεκινήσει τις επόμενες 15 ημέρες.

Η διάσωση της Alitalia το 2008 την έκανε να αναδυθεί από τις στάχτες της μέσω μιας συγχώνευσης με την αντίπαλη Air One. Η χρηματοδότηση τότε είχε προέλθει από μια ομάδα που αποτελείτο από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Ιταλίας, με βασικό μέτοχο το κράτος που δεν ήθελε να αφήσει να καταστραφεί ένα γνωστό εθνικό μπραντ, όπως η Alitalia.

Από τότε έχει χάσει περί τα 3 δισ. ευρώ, ενώ πλέον το κράτος δεν κατέχει ποσοστό και έχει επαναλάβει πολλάκις ότι η επανακρατικοποίηση αποκλείεται, ενώ η UniCredit αποκάλυψε τον περασμένο μήνα ότι έχασε σχεδόν 500 εκατ. ευρώ από την ανάμειξή της στη διάσωση της Alitalia.

Ούτε η Etihad Airways κατάφερε να σταματήσει τις ζημιές στην Alitalia παρά το γεγονός ότι πήρε μερίδιο 49% το 2014. Η εταιρεία με έδρα το Αμπού Ντάμπι ξεκαθάρισε ότι χωρίς συμμετοχή από άλλους μετόχους δεν είναι έτοιμη να συνεχίσει να επενδύει.

Την ίδια ώρα, μεταξύ αυτών που θα μπορούσαν να αγοράσουν το σύνολο της Alitalia (κάτι τέτοιο απαγορεύεται για εταιρείες εκτός ΕΕ) είναι η Air France-KLM που το 2009 είχε αγοράσει το 25% έναντι 323 εκατ. ευρώ. Ακολούθησε η απογοήτευση λόγω των συνεχιζόμενων ζημιών και ως εκ τούτου η εταιρεία αρνήθηκε να πάρει μέρος σε αμκ το 2013. Μέσα σε δύο χρόνια η συμμετοχή της μειώθηκε σε λιγότερο από 1%.

Απίθανο θεωρείται να ενδιαφερθεί για την Alitalia η ιδιοκτήτρια της British Airway, IAG, καθώς εστιάζει σε αγορές που θα της εξασφαλίσουν σύνδεση με δρομολόγια μακρινών αποστάσεων, κυρίως δια-ατλαντικών.

Οσο για τις οικονομικές εταιρείες, όπως η Ryanair και η EasyJet, φαίνεται πιο πιθανό να περιμένουν για να δουν τις εξελίξεις.

Προς στιγμήν, πιθανότερος ενδιαφερόμενος φαίνεται η Deutsche Lufthansa που έχει παράδοση στην εξαγορά προβληματικών εταιρειών, όπως πχ η Swiss International Air που προέκυψε μετά τη χρεοκοπία της Swissair, το 2005, η Austrian Airlines το 2009 και η Brussels Airline το 2016.

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *