Το χρυσό deal για την Apivita – Στην ισπανική Puig για 40 εκατ. ευρώ

 

Στα χέρια της ισπανικής εταιρείας Puig με έδρα την Βαρκελώνη, κατέληξε τελικά η ελληνική Apivita μετά από μια διαδικασία μεγάλης διάρκειας και μάχη μεταξύ μεγάλων εταιρειών όπως η L’oreal, που τη διεκδικούσε. Όπως μεταδίδουν τα Ισπανικά ΜΜΕ, η Puig είναι τελικά ο νέος ιδιοκτήτης, σε ένα deal που κλείνει στα 40 εκατ. ευρώ.

Η συμφωνία αφορά στο πλειοψηφικό πακέτο της Apivita, με την οικογένεια Κουτσιανά να διατηρεί ποσοστό που εξασφαλίζει την καταστατική μειοψηφία.

Η εταιρία Apivita ιδρύθηκε πριν 37 χρόνια από τους Νίκη και Νίκο Κουτσιανά, δύο φαρμακοποιούς, οι οποίοι επένδυσαν στις έννοιες της αειφορίας και της αξιοποίησης της ελληνικής χλωρίδας. Δημιούργησαν το brand Αpivita, το οποίο ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα.

Η Apivita αναπτύχθηκε ταχέως στην Ισπανία, όπου οι πωλήσεις της αυξήθηκαν με ρυθμό 30% ετησίως.

O όμιλος Puig δραστηριοποιείται στον κλάδο των Cosmetics με πωλήσεις που φτάνουν το 1,645 εκατ. ευρώ το 2015 και προϊόντα σε περισσότερες από 150 χώρες.

Στο πορτφόλιο της ισπανικής εταιρείας συμπεριλαμβάνονται μάρκες όπως η Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Penhaligon’s και L’Artisan Parfumeur, αλλά και εκπροσώπηση brands στην Ισπανία όπως η Prada, Valentino Comme des Garçons.

Η Apivita σε αριθμούς

Στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2016 οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 21,057 εκατ. Ευρώ έναντι 17,277 εκατ. Ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2015, το ebitda στα 3,507 εκατ. Ευρώ έναντι 2,178 εκατ. Ευρώ το 2015 και τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν στα 1,551 εκατ. Ευρώ, έναντι 274.000 στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 η Apivita συμπλήρωσε 38 χρόνια ζωής και δραστηριοποιείται σε 15 χώρες, στην Κύπρο, στην Ισπανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Ρουμανία, την Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Κροατία, την Ουκρανία και Βουλγαρία και πρόσφατα και στην Ιταλία, σε συνεργασία με αλυσίδες φαρμακείων αλλά και στον χώρο του retail με δικά της καταστήματα, στα πρότυπα του flagship καταστήματος The APIVITA Experience Store στο κέντρο της Αθήνας.

Η εξαγωγική της δραστηριότητα αντιστοιχεί στο περίπου 30% των συνολικών της πωλήσεων.

Η εταιρεία συμμετέχει σε δέκα ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Συνολικά η Apivita συνεργάζεται με 71 ιδρύματα σε 22 διαφορετικές χώρες, με την έρευνα να εστιάζεται κυρίως στα βότανα της ελληνικής φύσης, τα μελισσοκομικά προϊόντα, αλλά και τον υποθαλάσσιο χώρο της Μεσογείου.

Μεγάλο επίτευγμα του τμήματος Scientific Affairs της εταιρείας, είναι η συμμετοχή της εταιρείας με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στο πρόγραμμα της Ε.Ε. Horizon 2020, το σημαντικότερο πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία που δρομολογήθηκε ποτέ.

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *